Jedną z najczęściej wymienianych praktyk marketingowych pomagających w znalezieniu klientów w sieci jest pozycjonowanie stron internetowych. Oferujące takie rozwiązanie agencje marketingowe oferują spektakularne rezultaty, z postaci znacznego wzrostu klientów odwiedzających naszą stronę. Czy to prawda? Czy pozycjonowanie jest czymś, na co warto postawić, myśląc o dalszym rozwoju firmy?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie Warszawa ma na celu podniesienie pozycji twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Czy to potrzebne? Załóżmy, że masz stronę firmową, albo sklep internetowy – świetnie zbudowaną, nowoczesną i z arcyciekawymi artykułami. Jesteś przekonany, że zawarte na niej treści zainteresują niemal każdego i zachęcą go do rozważenia twojej oferty. To, czy faktycznie tak będzie, zależy głównie od tego, czy klienci trafią na twoją stronę. Jak mogłoby to się stać? Niektórzy ograniczają się do umieszczania strony firmowej na wizytówkach, czy materiałach reklamowych, ewentualnie na ulotkach dystrybuowanych lokalnie. Nie daje to jednak szans na sukces w sieci – jeśli traktujesz stronę jako dodatek, nie wygeneruje ci ona dużej liczby klientów. Jeśli chcesz, by to strona samodzielnie generowała zainteresowanie twoją usługą, bądź produktem musisz sprawić, by klienci trafiali na nią, ZANIM usłyszą o twoim biznesie.
Właśnie w tym celu wykorzystuje się pozycjonowanie stron internetowych. W pojęciu tym mieści się szerokie spektrum działań podejmowanych po to, by klient po wpisaniu poszukiwanej usługi, czy produktu, ujrzał w czołówce wyników od Google właśnie twoją witrynę internetową. Pozwala to na dotarcie do klienta zainteresowanego tym, co oferujesz. Skąd o tym wiemy? Bo właśnie takie hasło wpisał w Google. Jeśli skierujesz go na twoją witrynę, masz znaczne szanse na to, że znajdzie tam to, czego szuka – z korzyścią dla obu stron.
Czy warto?
Cóż, w każdym przypadku na cuda nie warto liczyć. Jednak pozycjonowanie jak na razie pozostaje jedną z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów w sieci i, jak pokazują doświadczenia naszych klientów, pozwala na budowanie marki u klientów, zwiększanie liczby wejść na stronę i sklep, ale również (co najważniejsze) zwiększenie sprzedaży. A przecież to po to właśnie chcemy inwestować, wydając pieniądze na reklamę i marketing. Pozycjonowanie jest skutecznym narzędziem, które wykonywane konsekwentnie, długotrwale i skutecznie, naprawdę pomaga w biznesie.