kampanie RTB

Chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, należy poszerzać spektrum kanałów promocyjnych. W ten sposób można realizować założone cele biznesowe. Jedną ze strategii reklamowych jest RTB.

Definicja

Real-Time-Bidding polega na zakupie powierzchni reklamowej w formie aukcyjnej. Proces licytacji aktywuje się wraz z otworzeniem przez użytkownika witryny internetowej. Każda odsłona zaliczana jest do aukcji, a system promocji odpowiada na konkretną licytację. Kampanie RTB zaliczane są do modelu programmatic buying. Proces licytacji odbywa się w czasie rzeczywistym i trwa zaledwie 100 milisekund. Uczestnicy RTB zaliczani są do strony popytowej (Demand Side Platform) lub podażowej (Supply Side Platform). Duże znaczenie w module ma hurtownia danych (Data Managment), umożliwiająca stworzenie reklamy na podstawie charakterystyki konkretnej grupy docelowej. Stawka za wyświetlenie banera promocyjnego licytowana jest na podstawie różnorodnych algorytmów konkretnej platformy. Roboty biorą pod uwagę proponowane oferty cenowe, współczynnik klikalności, dopasowanie reklamy oraz jakość witryny. Model pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno. Real-Time Bidding funkcjonuje bowiem w kraju od 2011 roku. Szczegółowe informacje na temat strategii dostępne są na stronie internetowej – fabrykamarketingu.pl.

Korzyści

Real-Time Bidding to ważny czynnik pozwalający tworzyć kampanie oparte na realizacji założonych planów sprzedażowych. Za pomocą modułu można w łatwy sposób dotrzeć z promocją, która spełniałaby oczekiwania odbiorców. RTB  w znacznym stopniu wpływa również na pozytywną kreację brandu. Dzięki modelowi można w łatwy sposób poszerzyć działania promocyjne o nowe media. Real-Time Bidding stanowi więc świetnie uzupełnienie kampanii Google Ads.

Działania RTB mają wiele korzyści, dlatego przedsiębiorstwa nierzadko wykorzystują technologie w swoich działaniach marketingowych. Należy jednak pamiętać, by dokładnie określić grupę docelową oraz jej potrzeby. Dopiero wówczas można liczyć na dobre wyniki sprzedażowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here