4 elementy, które musi zawierać każdy dobry program do fakturowania

Coraz szybciej rozwijająca się technologia, w tym rozwiązania internetowe, sprawiają, że przedsiębiorcy mogą wybierać wśród naprawdę wielu różnych możliwości fakturowania. Każdy szuka dla siebie odpowiedniego programu, dzięki któremu wydatki i przychody firmy będą uporządkowane i nie będą stanowić problemu w razie potrzeby skontrolowania jakiegokolwiek odcinka finansowego.

Czym powinien charakteryzować się dobry program do wystawiania faktur i co to w ogóle jest dobry program w tym wypadku? Wybraliśmy kilka najistotniejszych naszym zdaniem czynników sprawiających, że przedsiębiorcy chętnie sięgają po dane oprogramowanie.

1. Przejrzystość, intuicyjny interfejs

Nikt nie lubi pracować z systemem, który jest nieczytelny, budzi wątpliwości i przy którym brakuje pewności, co się wydarzy po kolejnym kliknięciu. Poza tym interfejs to rzecz w dużej mierze indywidualna każdego użytkownika – nie musi podobać Ci się to, co wybiera większość. Ważne, żebyś to Ty czuł swobodę w korzystaniu z programu.

2. Bogactwo możliwości

To jedna z ważniejszych kwestii w sensie technicznym. Nie chcesz przecież otrzymać programu, w którym nie będziesz mógł dokonać określonych czynności. Co z tego, że program wystawia faktury VAT, jeśli na przykład nie ma opcji wystawiania faktury korygującej, faktury marży lub faktury końcowej?

3. Niskie opłaty

Większość programów do fakturowania, które są dostępne online daje możliwość wystawienia miesięcznie określonej liczby rachunków za darmo. Dopiero powyżej tego limitu (np 10) musisz opłacać abonament. To dobre rozwiązanie szczególnie dla małych firm, które nie wystawiają faktur codziennie, ale kilka razy w miesiącu.

4. Edytowalność

Dobry program to taki, który zezwala na edytowanie danych, poprawianie ich przed wysłaniem oraz na umieszczenie logo swojej firmy czy innych niezbędnych informacji czyniących fakturę dokumentem wydanym przez naszą firmę – to istotne, by kontrahenci nie mieli wątpliwości, komu należy uiścić opłatę. Te kosmetyczne poprawki zawsze służą poprawie jakości wizerunku firmy, więc warto o nie zadbać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here