Powszechnie uważa się, że reklama ma bardzo dobry wpływ na kulturę społeczną, a także na życie polityczne. Reklama wywiera bardzo szeroki wpływ na środki przekazu, a dodatkowo uzależnione są od niej źródła dochodów. Dzięki temu reklamodawcy mogą wpłynąć pozytywnie bądź też negatywnie na wszelkie przekazywane treści, jakie publikowane są telewizji, Internecie, czy też w prasie. Tego typu treści znacznie mogą wspomagać produkcję programów o wysokiej, jakości intelektualnej, estetycznej i moralnej. Dodatkowo bardzo często uwzględniają one zainteresowania publiczności, a także popierają pogramy przeznaczone dla mniejszości narodowych. Niezwykle często reklama przyczynia się do wzrostu kultury w społeczeństwie a także działa inspirująco na odbiorców. W dużej mierze jest ona w stanie skłonić odbiorców do zachowania pożądanego przez reklamodawców. Reklama, która charakteryzuje się dobrym gustem i smakiem, może uchodzić za arcydzieło sztuki popularnej, a przez to budować kulturę i politykę społeczną.