Nikt z nas zapewne nie lubi być okłamywany, oszukiwany czy też mówiąc nieco bardziej delikatnie – wprowadzany w błąd nawet w najmniejszym stopniu. Zazwyczaj chcemy mieć realne pojęcie na jakiś temat i nie chcemy, aby ktoś mydlił nam oczy, bo przecież prawda i tak zawsze wyjdzie na jaw i nic nie jesteśmy w stanie ukryć na wieczność. Istnieje jednak rodzaj reklamy, która nazywa się właśnie reklamą wprowadzającą ludzi w błąd i to zupełnie celowo. Reklama wprowadzająca w błąd ma za zadanie stworzyć mylne wyobrażenie na temat pochodzenia danego towaru, jego wartości bądź też ilości. W ten sposób ludzie zostają w pewien sposób oszukani i nie mają realnego wyobrażenia na temat poszczególnych produktów. Reklama wprowadzająca w błąd dzieli się na kilka rodzajów. Jednym z nich jest reklama kłamliwa, czyli taka, w której zawarte informacje na temat cech poszczególnych towarów nie są w żadnym stopniu prawdziwe. Inny rodzaj to reklamy naśladownicze. Tutaj pomóc nam w rozwikłaniu zagadki może sama nazwa – chodzi po prostu o to, że reklamy są wzorowane na innych, propagujących towary całkowicie innych producentów. Kolejnym rodzajem są reklamy przesadne, zachwalające wybrane produkty pod niebiosa.