Najskuteczniejsza reklama to przekaz, który skierowany jest do przedstawiciela grupy społecznej zainteresowanej danym dobrem. Bez sensu jest reklamowanie produktów bądź usług tam, gdzie zapotrzebowanie na nie jest bliskie, a nawet równe zeru. Firmy dokładają wielu starań, aby określić jak najbardziej precyzyjnie swoje grupy docelowe. A następnie umieszczają materiały reklamowe w mediach, z którymi członkowie owych grup mają najczęściej styczność. W reklamie nic nie dzieje się przypadkiem, a już na pewno trudno doszukiwać się go w reklamie internetowej. Rozwój rzeczywistości wirtualnej dał reklamodawcom i pracującym dla nich marketing owcom niespotykane wcześniej narzędzia komunikowania się z potencjalnymi oraz wiernymi klientami. Trzeba bowiem pamiętać, że zadaniem reklamy jest nie tylko zachęcenie nowych konsumentów, ale również systematyczne przypominanie o ofercie tym, którzy już z niej w przeszłości skorzystali. Ludzie się zmieniają, tak samo jak grupy, do który należą. Świat reklamy trzyma jednak rękę na pulsie.