Praktycznie każda osoba, która jest właścicielem lokalnej firmy zastanawia się, w jaki sposób można pozyskać dodatkowych klientów. Jednym ze sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązań jest pozycjonowanie w Google Maps.
Wspomniana aplikacja Google Maps należy do najchętniej oraz najczęściej używanych narzędzi, które zostały wypuszczone przez Google. Umożliwia przede wszystkim zdecydowanie łatwiejsze i szybsze znalezienie danej firmy. Należy jednak mieć świadomość, że kluczowym działaniem jeżeli chodzi o lokalne pozycjonowanie jest właściwa optymalizacja. Wpływa to bowiem znacząco na wzrost ruchu na stronie. Rekomendowane jest przyjrzenie się temu procesowi i włączenie go do szerokiej strategii marketingu internetowego.
Jak właściwie działa pozycjonowanie Google Maps?
Należy ponadto wiedzieć, że po wpisaniu w wyszukiwarce słowa kluczowego dopasowanego do danego obszaru np. grecka restauracja Warszawa pokaże się kilka rodzajów wyników: na samej górze oczywiście będą znajdowały się reklamy, później można zobaczyć mapkę Google opatrzoną wizytówkami kilku firm, a następnie umiejscowione są wyniki organiczne.
Od kilku czynników będzie zależało czy wizytówka danej firmy będzie znajdowała się wśród wyników Google Maps. Należy przede wszystkim do nich zaliczyć wysoką jakość strony www, a także liczbę linków, które do niej prowadzą. W przypadku pozycjonowania Google Maps istotne znaczenie będzie miała właściwa optymalizacja profilu w Google Moja Firma.
W zależności od podanej frazy kluczowej może pojawić się kilka wizytówek. Warto jednak mieć świadomość, że trzy pierwsze będą generowały największy ruch. Rekomendowane jest bardzo dokładne przyjrzenie się w jaki sposób użytkownicy używają mapki Google, a także wizytówek, które są do niej dołączone.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że jedną z najczęściej wyszukiwanych informacji są godziny otwarcia firmy. Ludzie wpisują np. “sklep kraków godziny otwarcia”. Jeżeli wizytówka będzie właściwie wypełniona, potencjalny klient będzie wiedział, że lokal jest czynny np. do godziny 21.
Warto również wiedzieć, że coraz częściej ludzie dokonują wyszukiwania lokalnego mobilnie, w takich przypadkach praktycznie zawsze pierwszym z wyników, który się pojawi będzie wizytówka z map. Jest to oczywiście bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ zainteresowana osoba klikając w telefon może zadzwonić do wybranej przez siebie firmy z wyników wyszukiwania. Kolejnym praktycznym, bardzo często stosowanym sposobem jest wyznaczanie trasy do danego obiektu. Można wtedy korzystać z właściwego oznaczenia na mapach.
Nie wszyscy jednak mają świadomość, że dane dotyczące ilości wyszukań, telefonów czy nawet kliknięć dojazdów można bez żadnego problemu sprawdzić w miesięcznych raportach od Google Moja Firma. Przedsiębiorcy w ten sposób dowiadują się z jak dużą skalą mają do czynienia.
Warto również zdawać sobie sprawę, że właściwa optymalizacja wizytówki Google moja firma jest zdecydowanie prostsza niż mogłoby się wydawać. Nie jest również czasochłonna.