Pozycjonowanie strony to zadanie dość skomplikowane, dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnych agencji SEO. Warto jednak podjąć odpowiednie działania we własnym zakresie z dwóch głównych powodów. Pierwszy to oczywiście koszty, jakie niesie za sobą współpraca z agencją, które wahają się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Drugi to kwestia utraty linków zewnętrznych, które często znikają wraz z ustaniem współpracy z agencją SEO. Przygotowaliśmy 5 wskazówek, które pozwolą Ci skuteczne wypromować Twoją witrynę we własnym zakresie. Szersze opracowanie tematu pozycjonowania znajdziesz tutaj: https://www.seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron/.
Wskazówka nr 1 – Stwórz stronę internetową
W pierwszej kolejności musisz posiadać stronę internetową. Jeśli jeszcze jej nie masz, stwórz ją również samodzielnie na systemie zarządzania treścią (CMS). Dzięki temu na każdym etapie prowadzenia swojej działalności będziesz mógł nanosić potrzebne zmiany i poprawki, bez konieczności zwracania się z prośbą do osoby, która stworzyła Twoją witrynę.
Wskazówka nr 2 – Dobranie słów kluczowych
Twoja strona internetowa musi być wypełniona odpowiednimi słowami kluczowymi, które są adekwatne dla Twojej branży. Zastanów się, jakie słowa są charakterystyczne dla Twojej profesji i sprawdź w Planerze Słów Kluczowych Google Ads, czy pozycjonowanie na wybrane przez Ciebie hasła ma sens.
Wskazówka nr 3 – Unikalność treści
Jeśli wybrałeś już słowa kluczowe odpowiednie dla Twojego zajęcia, musisz teraz stworzyć unikalne treści wykorzystujące właśnie te hasła. Opisy nie powinny powielać się na Twojej stronie na żadnej podstronie, ani też nie powinny być kopią tekstów, które funkcjonują już w sieci. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tekstach kilkukrotnie w formie odmienionej i nieodmienionej. Staraj się jedna umieścić je w ten sposób, aby treść była w dalszym ciągu czytelna dla odbiorcy.
Wskazówka nr 4 – Tworzenie tytułów i metatagów
Każda podstrona Twojej witryny powinna posiadać odrębny meatatytuł i metaopis. W tych miejscach również powinny znajdować się słowa kluczowe, pod które dana podstrona jest pozycjonowana.
Wskazówka nr 5 – Link building
Prawidłowo wykonany link building jest niezbędny do skutecznego pozycjonowania stron. Zadbaj o to, aby Twoja witryna była podlinkowana w wielu serwisach zewnętrznych. Dzięki temu zwiększy się ruch na Twojej stronie, a co za tym idzie – stanie się ona dużo bardziej widoczna przez mechanizmy Google.
Kolejny artykuł: Facebook reklama, która może się opłacać.