Każdy człowiek dbający o harmonijny rozwój kariery zawodowej postara się o właściwą dla niej oprawę. Dość popularnym i masowo wykorzystywanym medium jest portfolio fotograficzne. Zaprezentowane w formie estetycznej książki może być używane przez lata. Uzupełnieniem jest dokumentacja w wersji elektronicznej.
Istnieje kilka sposobów na digitalizację efektów pracy, którą wykona fotograf reklamowy.
1. Prezentacja www
Fotografia biznesowa szeroko rozpowszechniła się w reklamie stosowanej do przedstawienia dorobku pracowniczego. I w łatwy sposób daje się implementować do technologii internetowej prezentacji. Szeroka dostępność serwerów utrzymujących elektroniczne wersje plików sprawia, że każdy zainteresowany może posiadać własną prezentację z dopiskiem www. Jednak może okazać się ona kłopotliwa w użyciu dla odbiorcy. Z racji braku czasu lub choćby miejsca, z którego będzie oglądana. Brak zasięgu lub wąskie gardło przepustowości łącza może zaważyć na skuteczności odbioru. Dlatego witryna internetowa nie może być jedyną dostępną wersją bazy danych.
2. Nieśmiertelny PDF
Fotografia reklamowa poddana automatycznej obróbce programu do tworzenia plików PDF nie traci nic na czytelności i wyrazistości. Nie ma również znaczenia pojemność dokumentu. Wymieniony format ma jedną szczególnie ceniona zaletę. Jest przyswajalny przez każdą platformę sprzętową, a do prezentacji wystarczy posiadanie darmowego programu czytającego pliki PDF (Acrobat Reader). Istnieją oczywiście bardziej zaawansowane programy, dające możliwość zapisania pliku w formie kolejnych stron w jednym pliku. Program czyta zapisane treści jako prezentację.
3. Prezentacja na stałym nośniku
Nowoczesna technologia wykorzystywana przez komputery pozwala na utrwalenie portfolio na płytach CD. Fotografia korporacyjna na przenośnych płytach, dostępnych wszędzie i o każdej porze. Niezależnie od zasięgu sieci lub przepustowości łączą. Można w ten sposób zaprezentować posiadaną stronę www.
4. Podobne rozwiązanie
Na płycie DVD można nagrać film z pięciosekundowymi sekwencjami dla każdego zdjęcia. I ważne, żeby plik miał formę i rozszerzenie (divX, MOV) materiału video, a nie pliku rozruchowego exe. Materiały wideo są kompatybilne ze wszystkimi platformami sprzętowymi a popularny „egzeg” zadziała jedynie w środowisku Windowsa.