Podstawy projektowania grafiki
Na pewno miałeś do czynienia w szkole z programami do obrabiania grafiki. Uczono Cię opcji z menu, dostępnych narzędzi w zależności od typu grafiki: rastrowej bądź wektorowej. Ten artykuł opowie Ci o dobrych i złych aspektach projektowania grafiki.
Wyobraź sobie sytuację, w której masz do wykonania projekt grafiki, który obejmowałby wzór poduszek dla dzieci. Twoim zadaniem jest wymyślać wzór. Pomyśleć, które elementy są zbędne, usunąć te elementy. Najlepiej zapytać kogoś obcego o to co uważa o Twoim projekcie.
Teraz widzisz, że projektowanie grafiki jest łatwe tylko z pozoru. Przeciętny projekt jest pozbawiony weryfikacji swojego pomysłu, usunięcia zbędnych elementów, często brakuje mu postarzania, a jego schematyczność aż obfituje w sztuczne ułożenie poszczególnych części projektu. Dobry projekt cechuje się również: doborem kolorów, fontu oraz wyrównaniem. Jesteś doświadczonym grafikiem, więc wiesz, że drobne niedoskonałości dodają charakteru, nadają klimat. O tym właśnie zapominają początkujący graficy. Myślą, że projekt powinien być idealny, doskonały, przez to wydaje się być sztuczny.
Dobrym rozwiązaniem dla projektu graficznego jest wzorowanie się na grafice mistrzów. Podglądaj prace fachowców, przyglądaj się detalom, analizuj kontury, kolory, faktury, wzorce, zastosowane techniki, narzędzia… Ucz się od najlepszych. Tylko nie zapomnij dodać do projekty grafiki własnego charakteru i niepowtarzalnego patrzenia na świat.