Oszczędności w firmie

Jak obniżyć koszty prowadzenia biznesu? To pytanie zwłaszcza teraz, w dobie koronawirusa zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Tymczasem jest kilka stosunkowo prostych i już sprawdzonych sposobów na to, by szukać oszczędności w firmie. Garść praktycznych tipów znajdziesz w naszym artykule.

Obniżenie kosztów prowadzenia biznesu – przenieś usługi do jednego operatora

Bez względu na to czy samodzielnie prowadzisz rachunkowość w swojej firmie, czy zlecasz to podmiotom zewnętrznym, zawsze warto na własną rękę szukać pewnych rozwiązań, które pozwolą Ci obniżyć koszty prowadzenia biznesu. Zanim jednak przejdziesz do szukania oszczędności, zrób rozeznanie m.in. w kwestii tego, jak kształtują się comiesięczne koszty ponoszone np. na wynajem przestrzeni biurowej, rachunki za prąd itd. W pierwszej kolejności pomyśl również o tym, aby takie usługi, jak Internet, telefon stacjonarny i ewentualnie telefony służbowe przenieść do jednego operatora (ciekawą ofertę w tym zakresie znajdziesz na https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/dlafirm/magentabiznes). Niewątpliwą przewagą wspomnianej oferty jest jej elastyczność, która polega m.in. na tym, że sam wybierasz to, czego w danej chwili potrzebujesz najbardziej – smartfon, tablet, laptop, a może nowoczesny router? Nikt Ci niczego nie narzuca i o wszystkim decydujesz samodzielnie, dostosowując ofertę do swoich aktualnych potrzeb. W tym przypadku możesz też ustalić wysokość rat, które będziesz płacić każdego miesiąca. Pamiętaj także o tym, że jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, możesz dobrać kolejne urządzenia już w trakcie trwania umowy.

Innym, korzystnym rozwiązaniem, które warto uwzględnić w swojej firmie jest nielimitowany internet – więcej na ten temat dowiesz się ze strony https://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/dlafirm/nielimitowany-internet-do-biura. Zaufaj jednemu operatorowi – dzięki temu możesz uzyskać atrakcyjne rabaty, tym bardziej, że z reguły korzystanie z pakietów usług bardziej się opłaca. Poza tym, oprócz finansowych oszczędności w firmie, zaoszczędzisz również swój czas. Kilka usług, jedna umowa, jeden rachunek do zapłacenia – od tego zacznij dobre zmiany w firmie.

Jak obniżyć koszty w firmie – zainwestuj w sprzęt poleasingowy

Nowe laptopy oraz inne sprzęty potrzebne do pracy, z reguły wiążą się ze znacznymi wydatkami. Możesz jednak je zmniejszyć pod warunkiem, że zamiast nowych urządzeń wybierzesz poleasingowe. Decydując się na sprzęt poleasingowy, można nabyć urządzenia, które często są stosunkowo nowe (mają około 2 lat), zadbane i zostały wyposażone w oryginalne oprogramowanie oraz wysokiej jakości podzespoły. Co więcej, może okazać się, że np. nabyty przez Ciebie laptop będzie posiadał wszelkie niezbędne do pracy licencje, a te z chwilą zakupienia sprzętu przejdą bezpośrednio na Ciebie.

Te same zasady dotyczą również kupowania samochodów służbowych.

Obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej – negocjuj z hurtowniami

Jeśli Twój biznes polega na sprzedaży lub korzystaniu z różnego rodzaju produktów, które najpierw – co oczywiste – musisz zamówić z hurtowni, postaraj się negocjować z miejscem, w którym je kupujesz. Warto pamiętać o tym zwłaszcza wtedy, kiedy dopiero zaczynasz współpracować z wybraną hurtownią. W takim przypadku możesz utargować niższe ceny za wspomniane produkty lub negocjować stawkę za dowóz towarów. Jak zaoszczędzić pieniądze w małej firmie? Negocjacjami! To one są podstawą do tego, by skutecznie zredukować niektóre koszty i na koniec miesiąca zobaczyć realną zmianę w swoim portfelu.

Większe oszczędności w firmie – korzystaj z outsourcingu i leasingu pracowniczego

Niektóre zadania w firmie możesz z powodzeniem zlecać podmiotom zewnętrznym. Dzięki temu nie będzie konieczności tworzenia nowych etatów. Przykładowo, nie musisz zatrudniać kolejnego informatyka – wystarczy, że pewne zadania z zakresu IT zlecisz innej firmie. Outsourcować możesz także na przykład księgowość firmy oraz rekrutację nowych pracowników.

Dobrym pomysłem jest także leasing pracowniczy – w takim przypadku skorzystasz z wiedzy i doświadczenia osoby oddelegowanej z firmy zewnętrznej do pracy w Twoim przedsiębiorstwie. To rozwiązanie najlepiej sprawdza się w okresach wzmożonej pracy, kiedy tylko tymczasowo potrzeba dodatkowych osób na pokładzie.

Oszczędności w firmie – ogranicz marnowanie zasobów naturalnych

Prąd czy woda to tylko przykładowe media, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Jeśli więc chcesz szukać pewnych oszczędności, zwróć koniecznie uwagę na swoje dotychczasowe rachunki. Stosuj listwy z wyłącznikami, zainwestuj w energooszczędne żarówki, w przestrzeniach wspólnych dla wszystkich pracowników (np. w kuchniach, korytarzach) postaw na oświetlenie, które będzie działać na ruch. Warto też na koniec każdego dnia pracy upewnić się, że wszystkie sprzęty zostały wyłączone. Ważnym aspektem oszczędności jest także edukacja pracowników. Za pomocą odpowiednich oznaczeń np. w kuchniach i łazienkach, możesz przypominać im o tym, by segregowali śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników. Zainwestuj też w zmywarki, które zużywają nawet trzy razy mniej wody niż w przypadku ręcznego mycia naczyń.

Oszczędności w firmie przy wynajmowaniu lokalu

Jeśli dotychczas myślałeś o tym, by przenieść firmę w inne miejsce, pamiętaj, że taka przeprowadzka może się dla Ciebie wiązać ze sporymi oszczędnościami. W przypadku, gdy lokal, który planujesz wynająć wymaga przeprowadzenia remontu, wstawienia nowych drzwi, okien i innych, podobnych zmian, możesz spróbować wynegocjować z właścicielem opcję zwolnienia z czynszu np. za pierwszy miesiąc. Wykorzystaj też fakt, że poprzez pewne inwestycje, które chcesz wykonać, znacznie podniesiesz standard lokalu – to może być Twoja karta przetargowa i podstawa do ubiegania się o partycypację właściciela w kosztach całego przedsięwzięcia. Jeśli to nie wchodzi w grę, możesz spróbować wynegocjować niższy czynsz.

Materiał partnera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here