To, że reklama jest nieodłącznym elementem wprowadzania na rynek nowego produktu albo promowania już istniejącego jest oczywiste. Istnieją niezliczone sposoby reklamowania, takie jak ogłoszenia w prasie, w telewizji, w Internecie. Od niedawna istnieje jeszcze jedna forma promocji. Jest nią tak zwany marketing szeptany, z angielskiego „buzz marketing”. Polega na tym, że firma wywołuje pozytywne rekomendacje wśród ludzi. W uproszczeniu, ludzie, którzy skorzystali już z danego produktu (albo i nie) reklamują go innym osobom. Jest to bardziej wiarygodne niż reklama telewizyjna. Marketing szeptany jest także stosowany na dużą skalę w Internecie. Przybierać może różne formy, na przykład: marketing wirusowy( wysyłanie wyjątkowo ciekawych e-maili, które w prosty sposób można wysłać innym), community marketing (tworzenie grup zainteresowanych konkretną marką, np. na forach internetowych), brand blogging (tworzenie blogów, dotyczących danego produktu). Wśród różnych form reklamy marketing szeptany jest oceniany jako naprawdę skuteczna metoda promocji.