Oczywistą rzeczą jest, że bank przyznający kredyt musi wiedzieć więcej o kredytobiorcy i jego przeszłości zawodowej oraz planach na wykorzystanie gotówki, jeśli mowa o kredycie na realizację jakiegoś przedsięwzięcia. Jeśli mamy zamiar założyć firmę, konieczne jest napisanie inteligentnego i rzetelnego opisu swojej przeszłości zawodowej, wykształceniu, doświadczeniu związanym z biznesem, w który mamy zamiar wejść. W przypadku posiadania wspólników, dobrze jest przedstawić ich i opisać również ich przeszłość zawodową. Kwalifikacje i umiejętności pracowników i zarządu decydują o pozycji filmy na rynku, dlatego nie wolno zapominać o ciągłym rozwoju zarówno siebie jak i pracujących w firmie ludzi. Jeśli stać nas na większą ilość pracowników, warto określić liczbę pracujących, jaką mamy zamiar zatrudnić. Mając to za sobą, trzeba przedstawić kto będzie pełnił określone funkcje. Im więcej takich dokładnych danych, tym bank dostaje większą pewność że jesteśmy przygotowani do prowadzenia działalności i warto dać nam kredyt.