Aby zbudować odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa, warto zadbać o szczegóły. Kompleksowe działania marketingowe muszą iść w parze z jakością wykonywanych usług, ale również – z wysoką jakością ulotek, katalogów, etykiet i innych wydruków oferowanych kontrahentom. Sprawdź, jak wybrać odpowiednią drukarnię dla siebie.
Drukarnie stacjonarne i internetowe – czym się od siebie różnią?
Zanim zdecydujesz się na wykonanie wydruku w konkretnej firmie, musisz dokonać wyboru pomiędzy drukarnią stacjonarną i internetową. Każda z nich ma swoje wady i zalety. O ile do drukarni stacjonarnej można w każdej chwili podjechać i osobiście porozmawiać z wykonawcami, o tyle drukarnie internetowe – jak sama nazwa wskazuje – obsługują klientów jedynie w sieci. Kuszą one jednak łatwością składania i dostawy zamówień, które trafiają prosto pod podany przez nas adres.
Oferta – podstawa przy wyborze drukarni
Kolejną ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest oferta. Może być ona bardzo szeroka i obejmować kilkadziesiąt różnych rodzajów wydruków, a do tego posiadać własne studio graficzne. Warto zwrócić uwagę na takie drukarnie głównie wtedy, gdy potrzebujesz wielu różnych artykułów poligraficznych i nie chcesz tracić czasu na zamawianie ich w kilku różnych miejscach. Istnieją jednak również i punkty wyspecjalizowane w jednej konkretnej kategorii, np. etykietach, tak jak w Unilogo – jeżeli zależy ci na wysokiej jakości wydrukowanych artykułów, zdecydowanie warto zwrócić na takie drukarnie uwagę.
Cena – czy warto zapłacić więcej?
Bardzo istotnym kryterium dla każdego przedsiębiorcy jest cena produktów. Okazuje się, że pod tym względem zdecydowanie wygrywają drukarnie internetowe. Dzięki temu, że często są one zlokalizowane z dala od centrów miast, a czasem również i w bardzo małych miejscowościach, ich właściciele nie muszą płacić dużo za czynsz, a dzięki temu – oferować klientom o wiele niższe ceny.
Jakość i obsługa – ostateczne kryteria decydujące
Aby dowiedzieć się, jak ostatecznie będzie prezentował się zamówiony produkt, warto albo zamówić próbkę (w przypadku drukarni internetowej), albo udać się bezpośrednio do siedziby firmy (w przypadku drukarni stacjonarnej). Jest to o tyle istotne, że zdjęcia na stronie często po prostu nie oddają jakości wydruku.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania czy wątpliwości przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnej drukarni, nie wahaj się porozmawiać z jej pracownikami. Możesz to zrobić na kilka sposobów: osobiście, telefonicznie, mailowo lub poprzez czat (o ile jest on dostępny na stronie). Rozmowa z pracownikiem firmy może dużo powiedzieć na temat jego kwalifikacji i umiejętności, a przy okazji pomóc dokonać ci odpowiedniego wyboru.