Prowadzenie dobrze prosperującego salonu urody wymaga ogromnej wiedzy i dużego doświadczenia. Na rynku działa mnóstwo firm tego typu, a na prawdziwy sukces mają szanse tylko najlepsi. Właśnie dlatego pierwsze kroki w branży bywają bardzo trudne. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przygotowując biznesplan.

1. Dobra lokalizacja

Twoja firma powinna być położona w miejscu, do którego łatwo ściągnąć klientów. Najlepsze lokalizacje to centrum mniejszego miasta, budynki usługowe na dużych osiedlach mieszkaniowych lub salony na modnych ulicach, wzdłuż których skupiają się firmy z branży. Trzeba przy tym zaznaczyć, że miejsce, w którym ma być prowadzony salon fryzjerski, gabinet kosmetyczny lub spa musi spełniać określone warunki higieniczne, które są kontrolowane przez sanepid.

2. Profesjonalna kadra

Utalentowani, cierpliwi i kulturalni pracownicy przyciągają klientów. Bardzo ważne, abyś starannie dobrał obsługę swojego salonu urody. Podobnie jak w przypadku szefa kuchni, warto zapłacić więcej dobremu styliście czy kosmetyczce po to, aby zapewnili usługi na najwyższym poziomie. Bardzo istotne również, żeby pracownicy mogli poświadczyć swoje kwalifikacje odpowiednimi dyplomami. Dodatkowo pamiętaj o tym, aby stale doskonalić ich umiejętności na szkoleniach i kursach branżowych – dzięki nim będą zawsze na bieżąco z obowiązującymi trendami.

3. Wysokiej jakości produkty

Dobry salon urody można poznać po wysokiej klasy kosmetykach. Najlepsze z warsztatów fryzjerskich mogą poszczycić się nawet tytułem partnerów rozpoznawalnych marek. Dlatego zawsze dbaj o to, aby zabiegi oraz stylizacje były wykonywane z wykorzystaniem wysokiej jakości preparatów. Dobrym pomysłem będzie również wprowadzenie kosmetyków do stałej sprzedaży. Klienci chętnie pytają w salonach urody o produkty do domowej pielęgnacji – dobrze więc, aby pracownicy mogli im je nie tylko polecić, ale i zaoferować.

4. Branżowa wiedza

Zarządzanie salonem urody nie jest proste. Specjalistyczna wiedza ułatwia pozyskanie i utrzymanie klientów, a także pozwala podjąć efektywne działania promocyjne. Jeśli chcesz ją zdobyć wcale nie musisz wyjeżdżać na kilkudniowe szkolenia. Wejdź na stronę www.akademiaversum.pl i rozpocznij bezpłatne szkolenie internetowe przygotowane przez prawdziwych ekspertów z branży.

5. Skuteczna reklama

Zadbaj o to, aby o Twojej ofercie dowiedziało się jak najwięcej potencjalnych klientów. Oczywiście możesz zainwestować w reklamę w lokalnych mediach lub ulotki. O wiele więcej firm jednak decyduje się na promocję w mediach społecznościowych oraz na portalach branżowych. Możesz również zamieścić wizytówkę w serwisie pozwalającym na dokonywanie rezerwacji online. Jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu jest Moment.pl – portal który gromadzi najlepsze salony urody w Polsce.

6. Efektywne zarządzanie

Mnóstwo dokumentacji, planowanie wizyt w papierowych terminarzach i przygotowywanie zamówień pochłania mnóstwo czasu. Możesz go zoptymalizować, wspomagając się nowoczesnym oprogramowaniem do zarządzania salonem urody. W Polsce bardzo popularne jest Versum. Obecnie korzysta z niego już 26 000 fryzjerów i kosmetyczek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here