Jeśli prowadzisz firmę, musisz mieć własną stronę WWW. To w dzisiejszych czasach podstawa, gdyż większość Klientów szuka produktów lub usług przez internet. Wykonanie witryny warto zlecić profesjonalnej agencji marketingowej, która zaprojektuje stronę i zadba o jej funkcjonalność. Dowiedz się, ile kosztuje tego typu usługa.
Są różne typy stron WWW. Część z nich ma charakter wizytówek, na których znajdują się podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, oferta, profil działalności. Są również bardziej rozbudowane witryny, które zawierają system zarządzania treścią (CMS), dodatkowe funkcje, np. płatności typu PayU. Trudno określić cenę za usługę bez podania podstawowych parametrów. Przy szukaniu wykonawcy warto dokładnie sprecyzować, na czym Ci zależy. To ułatwi przygotowanie odpowiedniej oferty.
Najtaniej nie znaczy najlepiej…
Jeśli chcesz wydać jak najmniej za wykonanie witryny, otrzymasz zwykłą stronę typu wizytówka. Będzie ona stworzona na bazie silników typu WordPress, Jommla, Presto, a także wykona na podstawie gotowych grafik. Możesz zdecydować się na takie rozwiązanie, jednak witryna Twojej firmy będzie mało oryginalna. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdziesz w Sieci bardzo podobne realizacje. Lepiej zapłacić nieco więcej, ale dopasować stronę do potrzeb Twojego biznesu – przerobić gotowe grafiki lub też stworzyć je od podstaw.
Jeśli zależy Ci, by witryna była unikalna i „szyta na miarę”, zdecyduj się na projekty dedykowane. To najdroższa opcja, ale daje najwięcej możliwości. Nie trzeba dostosowywać się do szablonów, można stworzyć wiele modułów i dowolne funkcjonalności.
Ile to kosztuje?
Pora przejść do sedna. Cena za tworzenie strony WWW zależy od tego, co będzie ona zawierać oraz czy będzie stworzona na bazie gotowego modułu. Wykonanie najprostszej witryny to koszt rzędu 3 tys. zł. W przypadku dedykowanych projektów należy liczyć się z kwotą co najmniej 10 tys. zł. Przy wyborze wykonawcy dobrze jest sprawdzić, czy oferta jest zgodna ze standardami rynkowymi. Można skorzystać z tego typu kalkulatorów: https://kalkulatordlafirm.pl/tworzenie-stron-www, które po wpisaniu ważniejszych parametrów, obliczają średnie ceny rynkowe. W ten sposób łatwo rozeznasz, czy agencja marketingowa zawyża cenę za usługę.