Efektywne zarządzanie wydrukiem – niebezpieczeństwa „tanich” drukarek

Jak efektywnie zarządzać wydrukiem? Nie ma co ukrywać, że jeśli chodzi o domowe warunki większość z nas korzysta z zamienników tonerów – co jednak zrobić jeśli nie możemy znaleźć do zakupionej przez nas drukarki, kompatybilnych zamienników? Jak zabezpieczyć się przed dużymi wydatkami na artykuły biurowe? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury wszystkie osoby zainteresowane zmniejszeniem kosztów związanych z drukowaniem, zarówno w biurze, jak i w domu. Z naszego artykułu dowiecie się jakich praktyk unikać, a jakie wdrożyć w naszą codzienną pracę tak by była ona możliwie jak najbardziej efektywna, przy zachowaniu minimalnych kosztów.

Kłopotliwe artykuły biurowe

Problem ze znalezieniem zamienników pojawia się często w przypadku „okazyjnie” kupionych drukarek, wyprodukowanych przez mniej znane firmy, których specjalnością są różnego rodzaju artykuły biurowe. Brak zamienników zmusza nas do kupowania oryginałów, których cena często może przewyższać cenę samej drukarki. Ponad to często się zdarza, że takich tonerów nie możemy później oddać do skupu, gdyż różnią się one znacznie od tych standardowych. Nie jest to więc ani ekonomiczne, ani ekologiczne. W domu, gdzie – przynajmniej w teorii – drukujemy coraz mniej ze względu na nieograniczony dostęp do laptopów i tabletów, nie jest to aż tak dotkliwe, ale dla firmy – a praktycznie w każdej drukarka to podstawa – może to być prawdziwa i bolesna strata kosztów. Należy jej oczywiście przeciwdziałać na tyle na ile jest to w zasięgu naszych osobistych i firmowych  możliwości.

Znane marki przede wszystkim

Warto zatem kupować przede wszystkim drukarki znanych i popularnych firm, co do których produktów możemy mieć pewność, że nie znikną nagle z rynku, w chwili gdy zakończy się oryginalny, dołączony do drukarki toner. (Trzeba w tym miejscu jeszcze zaznaczyć, że napełnienie takiego tonera jest często mniejsze, niż standardowe i dlatego może nam wystarczyć jedynie na krótki czas). Podobnie ma się zresztą rzecz z wszelkimi artykułami biurowymi bez jakich nie możemy się obejść na co dzień. Często od “oryginalności” zależy ich efektywność przy pracy.

Większa awaryjność

Oprócz tego nie trzeba chyba nikomu mówić, że drukarki firmowane przez znanych producentów, są zdecydowanie mniej awaryjne, podczas gdy często jedyne co może zagwarantować „chińszczyzna” to liczne problemy i awarie, począwszy od bębnów do drukarek, a skończywszy na problemach z tonerami. Owe problemy są dotkliwe zarazem dla budżetu domowego, jak i dla firmowego. Dlatego jeśli chcemy efektywnie zarządzać wydrukiem nie dajmy się złapać na pozornie atrakcyjne promocje i obniżki cen. Bardzo często kryje się za nimi pułapka na klienta. Zdecydowanie lepiej wydać więcej pieniędzy na drukarkę od znanego producenta i zainwestować w oryginalne tonery, niż później mieć problem z jej działaniem, a także ze znalezieniem nowych tonerów. Zaoszczędzimy sobie w ten sposób stresu i pieniędzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here