To, że reklama jest nieodłącznym elementem wprowadzania na rynek nowego produktu albo promowania już istniejącego jest oczywiste. Istnieją niezliczone sposoby reklamowania, takie jak ogłoszenia w prasie, w telewizji, w Internecie. Od niedawna istnieje jeszcze jedna forma promocji. Jest nią tak zwany marketing szeptany, z angielskiego „buzz marketing”. Polega na tym, że firma wywołuje pozytywne rekomendacje wśród ludzi. W uproszczeniu, ludzie, którzy skorzystali już z danego produktu (albo i nie) reklamują go innym osobom. Jest to bardziej wiarygodne niż reklama telewizyjna. Marketing szeptany jest także stosowany na dużą skalę w Internecie. Przybierać może różne formy, na przykład: marketing wirusowy( wysyłanie wyjątkowo ciekawych e-maili, które w prosty sposób można wysłać innym), community marketing (tworzenie grup zainteresowanych konkretną marką, np. na forach internetowych), brand blogging (tworzenie blogów, dotyczących danego produktu). Wśród różnych form reklamy marketing szeptany jest oceniany jako naprawdę skuteczna metoda promocji.
Spadek funduszy
Ogromne straty ponoszą w tej chwili klienci instytucji finansowych, którzy swego czasu zainwestowali dość dużą ilość swoich środków w produkt zwany funduszami inwestycyjnymi. Obecnie mimo dość długiego trwania inwestowania w różnorakie papiery dłużne to stopa zwrotu jest praktycznie znikoma. Wielu klientów chciałoby, chociaż uzyskać środki wpłacone, choć w wielu przypadkach również i to nie będzie możliwe. Głównym powodem przeprowadzenia tego typu operacji jest ogólnoświatowy kryzys finansowy, który ostatnio ogarnął największe rynki finansowe. Wtedy też traciły największe światowe firmy a wraz z nimi ich akcje notowane na światowych giełdach papierów wartościowych. Natomiast, gdy tracą akcje tracą również i fundusze, które zainwestowały w nie. Środki funduszom dostarczamy my, jako klienci. Powierzamy je z nadzieją osiągnięcia jak największego zysku a przede wszystkim nie stracenia posiadanych środków. Okazuje się to jednak złudne, ponieważ sytuacja na giełdzie jest w tej chwili bardzo trudna a tego typu inwestycje najlepiej odłożyć.
Czy filmy muszą być tak drogie?
W Polsce mamy ciekawą sytuację prawną, dotyczącą mediów i zawartości przez nie przesyłanej, tak zwanego „contentu”. Z jednej strony wszystko to jest licencjonowane i bogato okraszone reklamami, rzekomo sponsorującymi możliwość oglądania tego niby wysokiej jakości przekazu. Z drugiej strony mamy wielkie amerykańskie koncerny, zarabiające krocie na produkcji treści i mające ciągle mało. Z trzeciej strony mamy biblioteki… i tam jakimś dziwnym trafem wypożyczanie książek nie jest nazywane piractwem, chociaż ściągnięcie książki z Internetu już jest! Podobnie z filmami i muzyką. Wątpliwości moralne co do piractwa na pewno są, ale trzeba sobie zadać jedno podstawowe pytanie: czy rzeczywiście jest to kradzież, jak nam próbują wmówić organizacje antypirackie? Media wiadomości reklama to cały biznes, bazujący na zawartości, którą ludzie by chcieli oglądać, ale przemycający własne treści. W przypadku ściągnięcia filmu z Internetu zabieram ewentualne zarobki producenta i dystrybutorów, ale przecież mógłbym tego w ogóle nie oglądać.
Nauka pozwala realizować plany
Biznes jest to bardzo szeroki temat. Głównie chodzi tu o obracanie pieniądzem, nie każdy jednak się do tego nadaję. Warto zainwestować w szkołę o takim kierunku, aby nauczyć się jakie interesy są pewne, niemalże gwarantujące sukces. Jest ogromne zainteresowanie taką nauką, szczególnie młodzi ludzi, dla których finanse stanowią coś ważnego. Rzecz jasna jest to niepokojące, aktualne pokolenie chce dotknąć jak najwięcej. Jednak nie ma co stać na przeszkodzie tylko pozwolić się rozwijać, albo po prostu cofać, ponieważ oprócz szczytów jest jednak jeszcze ryzyko porażki. Mówią, że człowiek się uczy na własnych błędach, coś w tym jest. Raz dotknie się dna, drugi i coś w głowie zostaję. Świadomość, że życie biznesowe wcale nie jest takie proste, ciężka praca to przede wszystkim, poza tym dokładnie poznanie rynku. Każdy kto dobrze się przygotuję ma szansę na zrealizowanie swoich osobistych planów. Na pewno jest to jakaś motywacja, kiedy to jest myśl, aby społeczeństwo poznało własne pomysły. Każda firma charakteryzuję stwórcę, jest to naprawdę budujące. W końcu wszyscy mamy jakieś cele do pokonania, żyjemy w postępowych czasach więc warto korzystać.
Wpływ reklamy na kulturę
Powszechnie uważa się, że reklama ma bardzo dobry wpływ na kulturę społeczną, a także na życie polityczne. Reklama wywiera bardzo szeroki wpływ na środki przekazu, a dodatkowo uzależnione są od niej źródła dochodów. Dzięki temu reklamodawcy mogą wpłynąć pozytywnie bądź też negatywnie na wszelkie przekazywane treści, jakie publikowane są telewizji, Internecie, czy też w prasie. Tego typu treści znacznie mogą wspomagać produkcję programów o wysokiej, jakości intelektualnej, estetycznej i moralnej. Dodatkowo bardzo często uwzględniają one zainteresowania publiczności, a także popierają pogramy przeznaczone dla mniejszości narodowych. Niezwykle często reklama przyczynia się do wzrostu kultury w społeczeństwie a także działa inspirująco na odbiorców. W dużej mierze jest ona w stanie skłonić odbiorców do zachowania pożądanego przez reklamodawców. Reklama, która charakteryzuje się dobrym gustem i smakiem, może uchodzić za arcydzieło sztuki popularnej, a przez to budować kulturę i politykę społeczną.
Finanse osobiste i inwestycje
Kryzys ekonomiczny sprawił, że wiele osób boi się inwestowania pieniędzy. Straty na inwestycjach wynikają, jednak przede wszystkim z błędów popełnianych przez samych inwestorów. Jednym z poważnych problemów jest wybieranie inwestycji, które kuszą bardzo dużymi zyskami, a jednocześnie pojawiają się problemy, jakie związane są brakiem wiedzy dotyczącej ryzyka inwestycji. Gdy podejmujemy się inwestowania musimy przede wszystkim zdawać sobie sprawę, że nie ma inwestycji w pełni bezpiecznych. Jeśli nawet wkładamy pieniądze do banku musimy dobrze ocenić poszczególne produkty bankowe jakie są nam oferowane. Konieczna jest również ocena rzetelności samej firmy, której pożyczamy pieniądze. Dobrym rozwiązaniem jest przede wszystkim decydowanie się na dywersyfikację naszych pieniędzy, jakie przeznaczamy na inwestowanie. Pieniądze zawsze powinniśmy wkładać w inwestycje o różnej stopi zwrotu, a co za tym idzie o różnym ryzyku związanym z brakiem zwrotu z danej inwestycji. Im większe pieniądze inwestujemy, a zwłaszcza przy inwestowaniu inwestycji jakie zbieraliśmy przede dłuższy okres czasu, musimy szukać bardziej bezpiecznych inwestycji, jakie dają mniejszy, ale pewniejszy zysk, co ogranicza ryzyko straty całości kapitału.
Eurowizja
Eurowizja to dorocznie organizowany konkurs muzyczny. Występuje w nim różna ilość krajów, jest to zależne od zasad przyjętych w danym roku oraz poprzednich edycji. Pierwotnie występujących tam kandydatów oceniało jury. W tej chwili to głównie telewidzowie z całej Europy decydują o wyborze zwycięzcy. Jedni uważają, że konkurs eurowizji nie ma nic wspólnego z prawdziwą muzyką, drudzy podziwiają wspaniałą atmosferę jedności i są fanami kunsztu jaki wykonawcy niezaprzeczalnie prezentują. Na scenie może być maksymalnie sześć osób, wszystko transmitowane jest na żywo w związku z tym przygotowania do konkursu trwają naprawdę sporo czasu. Można sobie wyobrazić,że każdy stara się dopiąć wszystko na ostatni guzik, dla państwa organizującego jest to wielki zaszczyt. Nagłośnienie musi być bezbłędne- nie ma tu miejsca na najmniejszą nawet pomyłkę, gdyż mogło by to przesądzić o zwycięstwie lub porażce kandydata. Każda agencja koncertowa chciałaby brać udział w tym międzynarodowym i naprawdę wielkim przedsięwzięciu. Równie ważna jak śpiew jest również oprawa graficzna podczas występu. Technika estradowa podczas trwania zawodów sięga najwyższych lotów. Śpiewający wykonują szalone tańce, niejednokrotnie latają, z nieba sypie się śnieg lub konfetti, do nieba leci strumień ognia. Wszystko to sprawia, że choć konkurs ten jest, owszem, kwintesencją kiczu to jednak przyciąga rok w rok ogromną liczbę ludzi i całą rzeszę fanów, a na swoich faworytów widzowie potrafią oddać niespotykane liczby głosów.
Podatki – czym one właściwie są?
Jest taka jedna rzecz, której nie lubią wszyscy ludzie bez żadnego wyjątku. O jaką rzecz chodzi? Tutaj naprawdę nie trzeba się długo zastanawiać. Chodzi oczywiście o nic innego, jak tylko podatki. Czym właściwie one są? Cóż, podatki to swego rodzaju obowiązkowe świadczenia, które są pobierane przez państwo. Każdy obywatele jest zobowiązany do ich płacenia. W praktyce wygląda to tak, że w ramach podatków zabierają nam część wypłaty, na który ciężko pracujemy każdej godziny, każdego dnia, każdego miesiąca i każdego roku. Co więcej, podatki płacimy właściwie za wszystko, co kupujemy. Płacimy podatek w czasie kupna chleba, masła, mleka, książek i wielu innych rzeczy. Śmiało można powiedzieć, że czujemy się zwyczajnie okradani. W końcu zabierane są nasze pieniądze zupełnie za nic. Podatki dzielą się na pośrednie i bezpośrednie. Te drugie są nałożone na całość dochodu danego podatnika. Są to kolejno: podatek dochodowy, gruntowy czy spadkowy. Podatki pośrednie to te nakładane na wszystko co spożywamy.
Seksualna strona mediów
Podstawowymi emocjami, na bazie których konstruowane są najpopularniejsze scenariusze filmów i seriali to miłość, związki i przyjaźń. Wszelkie możliwe konfiguracje tego typu relacji odnaleźć można w filmach i perypetiach bohaterów. Jest to temat przyciągający znaczącą ilość odbiorców. Podobnie jak teledyski, teksty piosenek czy artykuły w prasie. Reklama wszelakich produktów epatuje obecnie seksualnością. Media spowodowały, ze zanika tabu w tej tematyce. Powszechne są filmy emitowane wieczorową porą z dużą ilością nagich scen. Teledyski gwiazd emitowane obecnie na łamach stacji muzycznych jeszcze kilkanaście lat temu stanowiłyby zgorszenie. Dziś już nikogo nie dziwią. Prasa i Internet poświęca dużo miejsca na tematykę relacji partnerskich oraz związków. Korzyścią tego stanu rzeczy jest wzrastająca edukacja seksualna. Z drugiej strony zagrożeniem bywają nieodpowiednie treści trafiające do młodych osób. Dostęp do pornografii i usług erotycznych w Internecie jest niezwykle łatwy bez względu na wiek.
Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki zastanów się jak widzisz przyszłość
W dwudziestym pierwszym wieku rynek jest bardzo otwarty na niekonwencjonalne pomysły biznesowe. Warto pomyśleć o założeniu firmy, która będzie inna niż wszystkie, przez co przyniesie niesamowity zysk. Internet daje bardzo duże pole manewru, wiec, gdy nie jesteśmy jeszcze pewni czy nasza firma ma racje bytu, powinniśmy spróbować sprzedać nasz produkt właśnie za pośrednictwem portalu Internetowego. Otwiera on nam wiele możliwości wykazania się i odniesienia sukcesu. Gdy okaże się, ze znaleźliśmy popyt na nasze towary możemy pomyśleć o wyjściu na rynek zewnętrzny. Możemy zainwestować w punkt sprzedaży i tam sprzedawać nasze produkty klientom. Niekonwencjonalne pomysły biznesowe nie są jeszcze tak szeroko stosowane w naszym kraju, ale już coraz częściej możemy je spotkać. Są otwierane coraz to dziwniejsze sklepy oferujące coraz to ciekawsze produkty, o których byśmy nawet nie pomyśleli, że ktokolwiek zechce je kupić. Warto szukać takiego pomysłu na inwestycje, jakiego jeszcze nie ma na rynku.