Zdawać by się mogło, że reklama ma spełniać głównie funkcje informacyjne. Jesteśmy w stanie zgodzić się, że niekoniecznie chodzi tu o obiektywną ocenę, ale o tak podane dane, by zachęcać do zakupu tego, a nie innego produktu. Chodzi więc o informację z nutką propagandy. Na tym jeszcze nie koniec. Reklamy co oczywiste, służą również temu, by rosła sprzedaż danego produktu. Czyli wspomagają działania marketingowe firm. A czy reklamy spełniają funkcje edukacyjne? I tak i nie. Tak dlatego, że zawierają wiele treści niewątpliwie prawdziwych. Czasem wspierają zdrowe odżywianie czy pielęgnację zdrowia. Na przykład informują o dobrym wpływie pewnych składników produktów (np. ziół) na skórę czy włosy. Nigdy nie jest to jednak wolne od pewnych przekłamań. Zawsze akcent położony jest na te walory produktu, które są pozytywne. Czy reklamy spełniają jeszcze jakieś funkcje? Oczywiście. Można tu wspomnieć o humorze, którego pełne są współczesne reklamy. Często nas nie tylko bawią, ale też zaskakują i ciekawią.

linuxindex.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here